L’estudiant del Màster en Enginyeria de Telecomunicació, Juan Clement Bellido guanyador del premi COIT-AEIT al Millor Treball Fi de Màster

EPSE 3EPSE 2

L’estudiant del Màster en Enginyeria de Telecomunicació, de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, D. Juan Clement Bellido ha guanyat el premi COIT-AEIT al Millor Treball Fi de Màster en Fonaments i Tecnologies Bàsiques de la Informació i les Comunicacions, i els seus aplicacions ‘, a la XXXVII edició dels premis als Millors Projectes Fi de Carrera, Treballs Fi de Màster, tesis doctorals i Millors Trajectòries acadèmiques en Enginyeria de Telecomunicació 2016. Aquests premis nacionals són concedits anualment pel Col·legi Oficial d’Enginyers de Telecomunicació. En aquesta edició el jurat es va reunir el passat divendres 26 de maig, amb l’assistència dels Directors d’Escoles d’Enginyeria de Telecomunicació de tot Espanya, assistint en representació de la UMH D. Miguel Àngel de la Casa Lillo, Director de l’EPSE.

El treball fi de màster de D. Juan Clement titulat ‘Interrogació incoherent de sensors de fibra òptica basats en xarxes de Bragg mitjançant transformació de longitud d’ona a retard de grup’, ha estat dirigit pels professors del Departament d’Enginyeria de Comunicacions de la UMH D. Carlos Rodríguez Fernández-Pousa i D. Germán Torregrosa Penalva. D. Juan Clement continua actualment amb els seus estudis en la UMH gràcies a una beca de formació del personal investigador amb l’objectiu d’aconseguir el títol de doctor.

El treball de fi de màster presentat a la XXXVII edició dels premis consisteix en el desenvolupament d’un nou sistema reflectométrico per espectrometria òptica basat en un enllaç dispersiu de fotònica de microones (MWP, Microwave Photonics) amb capacitat per traduir variacions de longitud d’ona en variacions del retard (WTGDM, Wavelength To Group Delay Mapping), punt clau per a la realització d’anàlisis espectrals. El disseny pot trobar aplicació en camps com la monitorització de tensió mecànica en estructures o els detectors d’intrusió, proporcionant una comunicació segura i lliure d’interferències.