Intel·ligència artificial i societat – Conversatorio

Novetats

14 de maig 2018

Se celebra el primer conversatori sobre intel·ligència artificial i societat on s’abordaran les implicacions socials, jurídiques i ètiques de la utilització de la intel·ligència artificial al sector privat, l’administració pública i la societat en general.

Les conclusions a les que arribin els experts es plasmaran en el Llibre Blanc sobre la Intel·ligència Artificial que inclourà un diagnòstic sobre l’ús creixent de les dades en les administracions públiques i les empreses.

Les recomanacions serviran perquè l’Executiu impulsi l’elaboració d’un codi ètic sobre l’ús de les dades en les administració pública, així com un codi de bones pràctiques per a les empreses en l’ús de la intel·ligència artificial i les dades.

AGENDA:

08.30 – 09.00 Acreditacions

09.00 – 09.15 Obertura institucional

09.15 – 09.30 Sessió inaugural: intel·ligència artificial i ciutadania

Núria Oliver: Directora d’Investigació en Ciències de Dades a Vodafone i Chief Data Scientist en DataPop Alliance. Membre de l’Association for Computer Machinery, d’European Association of Artificial Intelligence i l’IEEE

09.30-10.15 Panell: Per què la intel·ligència artificial mereix la nostra atenció?

L’objectiu d’aquesta sessió plenària és definir els aspectes més disruptius de la intel·ligència artificial en la seva etapa actual de desenvolupament, així com els seus reptes i oportunitats pel que fa a la ciutadania: aprenentatge profund, ubiqüitat, coexistència tecnològica.

panelistes:

Ramon LópezMantarás: Director de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial (CSIC)
Kate Crawford: Microsoft Research, Cofundadora d’AI Now Research Institute
Lorena JaumePalasí: Cofundadora de Algorithm Watch

10.15-10-40 Ponència: biaix dels algoritmes i vulnerabilitat de les dades

Krishna Gummadi: Networked Systems Research Group, Max Planck Institute for Software Systems

10.40 – 11.30 Panell: el paper de la societat davant la IA i el Big Data

Com haurien les nostres societats respondre a l’auge de les noves tecnologies? Fórmules per l’empoderament social i la democratització tecnològica en la ciutadania actual. Dades per al bé comú: aproximació a les dades socials.

panelistes:

Ramon Sangüesa: Director de Data Transparency Lab (MIT, Open Data Institute, Mozilla Foundation, Telefónica I + D).
Miguel LuengoOroz: UN Global Premi Chief Data Scientist.
Nozha Boujemaa: Research Director of Inria, Director of Dataia.

11.30 – 12.00 PAUSA CAFÈ

12.00 – 13.00 Debat: el paper dels estats davant l’auge de la IA

Quines estratègies haurien de desenvolupar els Estats per maximitzar els beneficis de les noves tecnologies? Com combatre les futures bretxes resultants de les tecnologies?

participants:

Antonio Samaritani, director of Agency for Digital Italy.
José María Lassalle. Secretari d’Estat per a la Societat de la Informació i l’Agenda Digital del Govern d’Espanya.
Yolanda Martínez, coordinadora de l’Estratègia Digital de Mèxic.

13.00 – 13.45 Panell: la responsabilitat de les empreses en la societat hiperconnectada

Quins són els components ètics i socials que han d’assumir les grans empreses per aconseguir un desenvolupament de la intel·ligència artificial equilibrat i sostenible? Noves dimensions en la relació entre individus i sistemes artificials.

panelistes:

Elena Gil (CEO LUCA, Telefónica).
Cristina San José (AI and Data Chief of Banco Santander).
Elena Alfaro, Data & Analytics Director (BBVA).
Hugo Saragossa (Machine Learning Research and Development Center at Barcelona, ​​director).

13.45 Tancament institucional: el paper de la Unió Europea

Lucilla Sioli, director Digital Industry, European Comission.

14.00 Còctel