Èxit de la primera edició del Dia de Sant Gabriel a la província d’Alacant, organitzada per l’Escola Politècnica Superior d’Elx i el Col·legi d’Enginyers de Telecomunicació de la Comunitat Valenciana

Alumni

6 d’octubre 2024

El 3 d’octubre es va celebrar per primera vegada a la provincia d’Alacant el Dia de San Gabriel, esdeveniment propi dels enginyers de telecomunicació, que en aquesta ocasió ha estat organitzat juntament amb l’Escola Politècnica Superior d’Elx de la Universidad Miguel Hernández de Elche. (UMH) fent coincidir el 25 aniversario de la creación de los estudios de ingeniería de telecomunicaciones en dicha en la Escuela Politécnica. El acto tuvo lugar en el nuevo edificio Valona de la UMH y reunión a más de 50 engenieros de telecomunicación, con una participación notable de  enginyers i enginyers de diverses promocions durant aquests 25 anys, el que demuestra una cohesió entre la professió.

El delegat del colegio en la provincia de Alicante, D. César Morillas, va inaugurar l’esdeveniment destacant la importància de fortalecer la presència del Colegio en la provincia, especialment en un moment en les institucions públiques —com els ajuntaments, diputacions i  Generalitat— estan impulsant polítiques per atraer talent i desenvolupar la indústria tecnològica. Els enginyers de telecomunicació van jugar un paper clau en la modernització tecnològica de ciutats importants com a Alacant i Elx.

Uno de los momentos destacados de la velada fue la intervención del decano del Colegio de Ingenieros de Telecomunicación de la Comunidad Valenciana, D. Sergio Riolobos Anglés, quien va fer entrega de pins conmemoratius a aquells que portaven 25 anys col·legiats, així com als nous col·legiats. . Aquest gest subrayó el compromís del Col·legi amb els seus membres i la celebració de la seva trajectòria.

Durant l’acte, la UMH va conmemorar els 25 anys de l’inici dels estudis de telecomunicacions a la universitat, el que va permetre el reencuentro d’enginyers de diverses promocions, potenciant el sentit de comunitat i orgullo professional.

La nit va ser amenitzada per el Mago J, va oferir un espectacle de màgia abans de fer un pas a una cena tipus còctel a la terrassa de l’edifici Valona, ​​amb música en viu a la càrrega del grup Los Ruinas. A la llarga de la velada, s’organitzen activitats per facilitar el networking entre els assistents, propiciant noves connexions professionals en un ambient distès.

El tancament de l’acte corrió a la càrrega de D. José María Sabater, director de l’Escola Politècnica Superior d’Elche de la UMH, quien destacó la rellevància d’aquest tipus d’esdeveniments per a reforçar la col·laboració entre la universitat i els professionals del sector, així com per a celebrar els assoliments assolits en l’àmbit de la telecomunicació.

L’èxit d’aquesta primera edició del Dia de San Gabriel a la província d’Alacant obre la porta a la qual la celebració continua en els propers anys, consolidant-se com un esdeveniment clau per als enginyers de telecomunicació. La celebració tradicional a València també va tenir lloc el passat viernes, demostrant el compromís del Col·legi per fomentar el desenvolupament del sector en tota la Comunitat Valenciana.