Novembre 17: Seminari sobre Transducció electromecànica, fonaments, tecnologies i aplicacions en sensors i actuadors ultrasònics

Novetats

15 de novembre 2016

El proper dijous 17 de novembre del 2016 es impartirà un seminari sobre processat de senyals untrasónicas a càrrec del Dr. Tomás E. Gómez Álvarez-Arenas, científic del Consell Superior d’Investigacions Científiques. El seminari tindrà lloc el dia 17 novembre 2016 a les 15: 00h a l’aula 1.1 de l’ edifici Altabix.

contingut La conversió d’energia elèctrica en mecànica i viceversa és la base de la tecnologia de nombrosos sensors i actuadors àmpliament utilitzats en l’actualitat. al cas de dispositius dinàmics que operen a freqüències ultrasòniques podem esmentar des dels sistemes d’ecografia mèdica fins a l’última generació de sensors d’empremta dactilar en els smarphones d’alta gamma. Igualment, és la base de noves tecnologies que s’estan desenvolupant en camps com la interacció home-màquina sense contacte o sistemes no electromagnètics de comunicació sense fils. El present seminari revisa els principis físics de la transducció electromecànica i de la propagació d’ones ultrasòniques, presenta les principals tecnologies de sensors i actuadors, amb especial èmfasi en aquells que fan ús d’ones ultrasòniques: transductors piezoelèctrics, capacitius i micromecanitzats tant CMUTs com PMUTs, i sistemes làser (tant per a generació com recepció) i presenta algunes aplicacions d’aquestes tecnologies en el camp de l’ecografia mèdica, l’assaig de materials, i l’electrònica de consum.

Ponent convidat Tomás E. Gómez Álvarez-Arenas. Doctor en CC. Físiques per la Universitat Complutense de Madrid. En l’actualitat Científic Titular i Cap del Departament de Sensors i Sistemes Ultrasònics a l’Institut de Tecnologies Físiques i de la Informació del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC). Prèviament he treballat en el Centre for Ultrasonic Engineering de la Universitat de Strathclyde (Glasgow, UK), al Institut d’Acústica (CSIC) ia l’Institut de Seguretat de la Informació (CSIC). més informació a: www.us-biomat.com/group/tomas-ga/