Conferència Dra. Núria Oliver (Vodafone): “El mòbil muda de pell» (16 febrer, 12: 30h., Aula 1.5 edif. Arenals)

Estudiants, Novetats

6 de febrer 2017

Conferència: El mòbil muda de pell

Núria Oliver (Directora d’Investigació en Ciències de Dades a Vodafone)

Data: 2017.02.16 Hora: 12:30 Lloc: Aula 1.5 Ed. Arenals

Tendències tecnològiques que marcaran el futur del nostre estimat mòbil i reflexions derivades de les mateixes

No podem viure sense ell. Sentim pànic i fins i tot fòbia quan no el tenim a prop. És l’objecte que més temps passa amb nosaltres, superant fins i tot al temps que dediquem als nostres éssers més estimats. El mòbil, company inseparable, en els seus poc més de 30 anys de vida s’ha convertit en el dispositiu tecnològic amb més adopció en la història de la humanitat, sent un fenomen global. Ja hi ha més mòbils que humans al món.

Els telèfons mòbils d’avui són, en realitat, potents miniordinadors connectats. Ens permeten realitzar el nostre treball o estudi fora de l’oficina, ens entretenen i ens ajuden a estar en contacte amb desenes, centenars o fins i tot milers de persones a través de xarxes socials i aplicacions de comunicació.

Malgrat la seva sofisticació tecnològica, tot i cridar-los smartphones, <http://tecnologia.elpais.com/tecnologia/2015/03/19/actualidad/1426786708_461760.html> els mòbils d’avui en el seu aspecte són molt similars als de fa 10 o fins i tot 20 anys. Però, quin futur li depara al mòbil?

Ponent:

Núria Oliver és Directora d’Investigacion en Ciències de Dades a Vodafone i Chief Data Scientist a Data-Pop Alliance. És enginyera superior de Telecomunicacions per la UPM i doctora pel Massachusetts Institute of Technology (MIT) en intel·ligència perceptual. Té més de 20 anys d’experiència investigadora en MIT, Microsoft Research (Redmond, WA) i com a primera directora científica (dona) a Telefonica I + D (Barcelona). El seu treball en el modelatge computacional del comportament humà, la interacció persona-màquina, la informàtica mòbil i l’anàlisi de Big Data -especialment per al Bé Social-és internacionalment conegut amb més de 150 publicacions científiques, citades més de 11000 vegades i amb una desena de premis i nominacions a millor article científic. És co-inventora de 40 patents i ponent convidada regularment en congressos internacionals.

La seva passió és millorar la qualitat de vida de les persones, tant a nivell individual com col·lectiu, a través de la tecnologia. També té un gran interès cap a la divulgació científica, pel que és col·laboradora freqüent amb els mitjans de comunicació (premsa, ràdio, televisió) i imparteix xerrades de divulgació tecnològic-científica al públic en general i especialment a adolescents, amb particular èmfasi en les noies.