Conferència de Cristian Rusu: “Avaluant eXperiències: Usabilitat, User eXperience, Customer eXperience”

Novetats

25 de maig 2016

Títol: Avaluant eXperiències: Usabilitat, User eXperience, Customer eXperience

Ponent: Cristian Rusu

Data: 2016.05.26 12:30 h

Lloc: Sala de Seminaris, Edifici Torretamarit

Resum:
La “usabilitat” és una de les claus de la Interacció Persona-Ordinador. Encara que la seva definició s’ha discutit durant dècades, aquest concepte encara s’està consensuant. La “usabilitat”, en general, es refereix a sistemes programari però també es pot aplicar a productes i a serveis. La “experiència d’usuari” va més enllà de les tres dimensions de la usabilitat generalment acceptades: efectivitat, eficiència i satisfacció. La “experiència d’usuari” tampoc es limita al programari, aplicant com en l’anterior concepte, a productes i a serveis. Quant a la “experiència de client”, està emergint un concepte més ampli, centrant-se en l’èmfasi creixent del disseny del servei. En aquest seminari s’analitzaran els conceptes de “usabilitat”, “experiència d’usuari” i “experiència de client” així com alguns mètodes d’avaluació.

Breu Bio:
Cristian Rusu és catedràtic de la Ponti fi cia Universitat Catòlica de Valparaíso (PUCV), de Xile. És doctor en Informàtica Aplicada per la Technical University of Cluj-Napoca de Romania. Ha treballat en diverses companyies de programari i instituts d’investigació a Romania i Xile. És membre del comitè editorial de diverses revistes i del comitè de programa de diversos congressos internacionals rellevants en l’àrea d’Usabilitat. Les seves línies d’investigació són la Interacció Persona-Ordinador, Usabilitat, Experiència d’Usuari i Experiència de Client. Ha estat president del Capítol Xilè de l’ACM-SIGCHI i actualment és director del grup de recerca “UseCV” de la PUCV.